اگر به تازگی از سیستم عامل مک استفاده می نمایید، ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که چگونه متن، رسانه و فایلها را خود کپی و جایگذاری کنید.
در این آموزش روش کپی و پیست کردن (Copy & Paste) در سیستم عامل مک را توضیح خواهیم داد.
روش کپی و پیست کردن در سیستم عامل مک با استفاده از میانبرهای صفحه کلید
به طور کلی بسیاری از عملکردهای macOS شبیه به ویندوز 10 و 11 می باشد.
به این معنی که مانند سیستم عامل مایکروسافت می توانید از طریق میانبرهای صفحه کلید اطلاعات را جابه جا نمایید.
برای این کار در ابتدا محتوایی مانند متن یا فایل ها را انتخاب کرده و سپس کلید های Command+c را در صفحه کلید فشار دهید.
با این کار محتوای انتخاب شده کپی می شود و سپس به مکانی که میخواهید محتوا را در آنجا قرار دهید بروید.
در این مرحله کلیدهای Command+V را در صفحه کلید فشار دهید، تا محتوا در آن مکان Paste شود.
توجه داشته باشید اگر متنی را کپی کرده اید و می خواهید محتوا را به همان سبک، به بقیه سند بچسبانید کلید های Command+Shift+V را فشار دهید.
روش کپی و پیست کردن در سیستم عامل مک از طریق منوها و ماوس
در این روش در ابتدا با استفاده از ماوس محتوای خود را انتخاب کنید، که این محتوا می تواند پاراگراف یا فایل و پوشه ها در برنامه Finder باشد.
سپس در مرحله بعد، بر روی ماوس یا صفحه لمسی خود راست کلیک کرده تا منوی زمینه باز شود.
در منوی نمایش داده شده بر روی گزینه Copy کلیک کنید تا محتوا کپی شود.
همچنین میتوانید از نوار ابزار بالای صفحه مک، گزینه Copy را از منوی Edit انتخاب نمایید.
سپس به مکانی که میخواهید محتوا را در آنجا قرار دهید بروید و بر روی ماوس راست کلیک کرده و گزینه Paste را انتخاب کنید.
همچنین میتوانید از نوار ابزار بالای صفحه مک، گزینه Paste را از منوی Edit انتخاب نمایید.